Trivsel på tværs - Hjernen og Hjertet

På Fanø skal alle børn og unge trives.

Det gør langt de fleste heldigvis også, men hvis behovet opstår, skal vi hurtigt kunne sætte ind med støtte og handling. Vi ved, at jo tidligere vi sætter ind, jo hurtigere trives jeres barn igen. Forebyggelse og tidlig indsats gør en stor forskel.

Derfor udarbejder jeres barns lærer eller pædagog fremadrettet mindst en årlig vurdering af jeres barns trivsel, udvikling og læring. Det samme gør fagpersonalet i Fanø Kommunes daginstitutioner og den kommunale sundhedspleje allerede i barnets første leveår.

I Fanø Kommune kalder vi det trivsel på tværs - helt fra barnets fødsel til den unge er klar til at starte sin ungdomsuddannelse.

De årlige trivselsmålinger foretages i systemet TOPI - en sammentrækning af Tidlig OPsporing og Indsats. Giver jeres barns måling anledning til bekymring, vil I som forældre altid blive inddraget som de første.

Det gælder selvfølgelig også fortsat i hverdagen, hvor lærere og pædagoger som altid gerne vil i dialog med jer omkring jeres barns trivsel. TOPI giver os blot en mere systematisk metode, der registrerer udfordringerne og sikrer, at vi kommer rundt om alle børn - også dem der trives og helst skal blive ved med det.

På Fanø Kommunes hjemmeside
her finder du meget mere information om TOPI. Her kan du også se en video, der viser, hvordan vi i Fanø Kommune arbejder med trivsel på tværs.

Forældreorientering. HjernenHjertet..pdf

Shape Created with Sketch.