Børnehaveklasse

Allerede i børnehaven får Fanøs børn en fornemmelse af, hvad det vil sige at gå i skole. Fanø Skole og øens børnehaver har et tæt samarbejde med "brobygning" i forbindelse med overgangen fra børnehave til børnehaveklasse og med det formål at gøre overgangen så god som muligt.

I børnehaveklassen arbejdes med at træne rutiner og forberede børnene på den egentlige skole, der for alvor begynder i 1. klasse. Der arbejdes med børnestavning og tal, der trænes koncentration og fokus, men der er også masser af tid til leg i små og store grupper. Inde - og ude på vores flotte legeplads.

Børnehaveklassen gør flittigt brug af "udeskolen" som er vores udendørs klasselokale i skoven lidt væk fra skolen.

Eleverne har fri 12.55 og har mulighed for, at gå sammen med 0. klasses lærerne over i SFO'en.