Om 10. klasse

Infomøde 5. dec. 2023 kl. 19.00 på Fanø Skole

10. klasse - et attraktivt valg
10. klasse på Fanø Skole er et kapitel helt for sig. Vi har ofte mange elever, der finder vores 10. klasse meget attraktiv og napper et ekstra år, inden det går løs med ungdomsuddannelserne. Og vores 10-klasse kan bare noget…

New York og Avisen
I efteråret laver klassen et traditionsrigt og meget ambitiøst avisprojekt. 10-avisen husstandsomdeles på hele Fanø og har en stor læserskare. Annoncer i avisen sikrer et overskud, som klassen senere benyttes på den store lejrskole til New York, som hvert år er en sikker succes.

Det Faglige
10. klassen på Fanø Skole har en særlig status. Der er ofte mange dygtige elever i klassen, og det faglige har høj prioritet. 10. klasse er det sidste år i folkeskolen – men for os er det i lige så høj grad det første år i ungdomsuddannelse. Sådan tænker vi det i hvert fald.