Mellemtrin 4. - 6. klasse

Afdeling M – mellemtrinet har altid gang i alle mulige projekter. Ud over den daglige undervisning er der tradition for ture og lejrskoler. Ofte i samarbejde med Fanø Kommunes Natur- og kulturvejleder. Mellemtrinet deltager i forbindelse med Fanø Dragefestival i workshops, er aktive med bidrag til  Strikkefestival og andre projekter på Fanø.

Aktivbåndet hver formiddag sikrer tid til, at alle kommer uden for og får bevæget sig. På Fanø Skole kan vi godt lide tanken om, at alle skal bevæge sig hver dag.

BYOD - "Bring Your Own Device" er skolens politik for IT i undervisningen, der gør det muligt for eleverne at medbringe deres egne computere. Det er der mange, der er glade for. Vi lægger op til, at eleverne har deres egen computer med i skolen. Kan det ikke lade sig gøre, har vi mulighed for at udlåne en computer til de elever, der måtte have brug for det.

På Fanø skole har eleverne mulighed for at have valgfag allerede i 5. og 6. klasse.