Naturvejledning

Naturen på Fanø og Fanøs historie og kulturtraditioner har stor betydning for os på Fanø Skole. Derfor har vi lavet vores egen "natur- og kulturrygsæk", som indeholder undervisningsmateriale og inspiration til lærerne. Der er tilbud og gode idéer til alle aldersgrupper og til mange fag. Vi tænker det som en slags "natur- og kulturkanon" for Fanø Skole, der sikrer, at alle elever oplever og får fornemmelse for alt det fantastiske her på øen.

Vi har også vore egen naturvejleder, som også er tilknyttet kommunens andre institutioner. Skolens lærere arbejder tæt sammen med naturvejlederen om undervisning i Fanøs natur og kulturhistorie. Det kan være her på skolen, i klasserne eller rundt omkring på øen. Hvert år er der elever, der sammen med naturvejlederen tager på ture rundt omkring i Danmark eller måske til de tyske vadehavsøer.