Fanø Skole - en international skole midt i vadehavet

Fanø Skole har en international profil. Det betyder blandt andet, at 16 lærere har været på kursus rundt omkring i Europa med det formål at få flere internationale forløb ind i undervisningen, og 8 lærere bliver sendt afsted i 2021 med samme formål. Vi har samarbejdsskoler i Spanien, Italien og USA, og hvert år laver vi udvekslinger med både Italien og USA.

Vi har et internationalt valgfag, hvor vi bl.a. fokuserer på kultur og identitet – lokalt og internationalt. Verdensborger – dansker – fannik. Valgholdet laver udveksling med en skole i Tirano i Norditalien.

Fanø Skole har de sidste mange år været involveret i forskellige Erasmus+-projekter. Det er projekter, hvor man samarbejder med skoler fra andre EU-lande om diverse faglige forløb. Fanø Skole er netop blevet udnævnt Erasmus+-skole og har modtaget en Erasmus akkreditering. Dvs. at vi har fået midler til at gennemføre internationale forløb og udveksling med klasser i andre EU-lande de næste syv år.