Med hav til alle sider

Et besøg på Fanø Skole begynder ved færgen. Midt i Vadehavet og med hav til alle sider ligger Fanø Skole i Nordby med klit, strand, skov og hav som nærmeste naboer. Med flotte fysiske rammer og masser af plads udendørs laver vi skole for øens pt. ca. 360 dejlige børn i skolealderen. Fra børnehave til 10. klasse. Her er plads til alle - og alle har en plads.

Fanø Skole er Fanøs eneste skole. Skolen bestræber sig på altid at levere den bedste undervisning og skabe de tryggeste rammer for vore elever. En skole fuld af liv og plads til alle. Vi har fokus på bevægelse på alle årgange, velfungerende elevråd, forældreråd og skolebestyrelse. Fanøs natur og kulturhistorie har en stor plads i skolen.

Skolens værdigrundlag bygger på følgende fem begreber:

Respekt, Engagement, Positiv adfærd, Ansvarlighed, Kompetence

Når vi hver dag forener det faglige og det kreative, det teoretiske og det praktiske, undervisning og oplevelse, opnår vi de bedste rammer for elevernes læring og trivsel. Elevernes egne erfaringer fra lokalsamfundet, deres kulturelle baggrund og deres traditioner vægtes sammen med miljøet og naturen højt, og disse elementer indgår i den daglige undervisning på skolen.

Vi lægger stor vægt på at styrke elevernes ansvarsbevidsthed gennem medbestemmelse, inddragelse af de demokratiske processer og gennem ansvar for egen læring og derved ruste eleverne til fremtidens samfund.

Vi ønsker at have en hverdag, hvor eleverne føler sig trygge, glade og tillidsfulde, og derfor er et tæt samarbejde mellem skole og hjem meget vigtigt og højt prioriteret på vores skole.

Velkommen indenfor på Fanø Skole

Rasmus Andersen, skoleleder