Besøg i Folketinget om De 17 Verdensmål

På Fanø Skole har vi stort fokus på vores lokale kultur og natur. Det var derfor naturligt for os at gå med i projekt VerVad, som er sat i søen af pyskolog, kunstner, eventmager m.m. Gert Barslund og vores naturvejleder Marco Brodde. VerVad tager fat i de 17 verdensmål og gør dem nærværende og håndterbare for eleverne, og det foregår i et samarbejde mellem skole, virksomheder og kunstnere.

Fanø Skole har deltaget i to VerVad forløb, hvor henholdsvis en og to klasser har arbejdet med et verdensmål.

Onsdag d. 21. oktober 2020 blev der holdt en høring på Christiansborg om ”Skoler og virksomheder sammen om verdensmålene”. Vi blev inviteret til at deltage, men kun med et begrænset antal elever grundet corona-situationen. Fra 7B deltog Ivy og Peter, fra 5A var Casper og Nova og fra 5B deltog Nanna og Mathias. Medfølgende lærer var Benny Schmidt. Fra talerstolen i fællessalen fortalte eleverne om projektet, verdensmålene og deres udbytte af forløbet foran bl.a. Anders Kronborg, Ulla Tørnæs og Jesper Frost Rasmussen, og efter hver fremlæggelse modtog eleverne bifald fra salen.

Efter 2 timer med oplæg og debat viste Anders Kronborg eleverne selve Folketingssalen, inden de trætte kunne rejse tilbage til Fanø.

Fanø Skole Fanø Skole